Sommaren 2024

Möjliga supportärenden och supportvägar under sommaren 2024. Under Sarah-Kims semester 13 juni - 15 juli hanteras eventuella supportärenden av Karin eller Christina.

Innan supporten kontaktas

Börja med att kolla nedanstående instruktioner för möjliga frågor under sommaren.

Support under sommaren 2024

Allmänna frågor kan skickas med fördel först till Sitevison via support@sitevision.se eller 019-17 31 30 mellan 9-16 (lunchstängt 12-13). Denna support är gratis och om de inte kan hjälpa dig så kommer de att hänvisa dig till vår webbpartner Webstep.

Ärenden till Webstep läggs in i ärendehanteringssystemet Jira, vilket Karin och Christina ska ha fått inlogg till. Om inte, kontakta stine.flusund@webstep.se så hjälper hon er. Det finns alltid någon som bemannar supporten under hela sommaren. Vid akuta ärenden, se info längst ner.

Så här lägger du in ärenden i Jira

  1. Logga in i Jira genom ovanstående länk
  2. Scrolla ner lite på sidan så ska du se rubriken ''Rapportera en bugg'', klicka på den
  3. Fyll i de fält som visas, försök beskriva felet så detaljerat som möjligt.
  4. Under ''Dela med'', låt det stå ''Dela med Sobona''
  5. Klicka på Skicka

För att se ärendestatus i Jira

Du kommer att bli informerad via mejl när ärendet hanteras. Du kan även logga in på Jira och klicka på Ärenden uppe i högra hörnet för att se aktiva ärenden.

Vid riktigt akuta ärenden

Vid riktigt akuta ärenden som måste lösas omedelbart och vi inte hinner lägga in ärendet i Jira så kan Karin och Christina ringa Stine på Webstep på 0761668819. Karin och Christina kan även skriva till mig (Sarah-Kim) på Messenger så hjälper jag till så gott jag kan.

Publicerad: 9 Juni 2024 Uppdaterad: 12 Juni 2024