Andra fel med användarkonto

Om det inte är något fel med behörighetsstyrningen så finns det en sak till du kan testa innan du kontaktar Webstep.

Medlemmen ser inget innehåll när hen loggar in

Om medlemmen loggar in och inte kan se några avtal alls på Min sida, eller om det bara står ''Hej, vi ser att du inte är inloggad...'' när de besöker Arbetsgivarguiden trots att de är inloggade så gör du (Kommunikation) som nedan:

  1. Gå till den här sidan och sök på medlemmens namn, dock utan specialtecken. Med ''Sarah-Kim'' som exempel, sök exempelvis på Sarah och scrolla i listan tills att du hittar rätt användare
  2. Titta på det Lime-ID som visas

a) Om Lime-ID stämmer mot det som står på personkortet i Lime: Tryck på Byt Lime-id och ange samma Lime-id igen och tryck Spara. Det kan lösa problemet, så be gärna medlemmen försöka igen efter att hen har uppdaterat webbläsaren.

b) Om Lime-ID är fel (eller om det är blankt) mot det som står på personkortet i Lime: Tryck på Byt Lime-ID och ange det rätta Lime-ID:t. Det kan lösa problemet, så be därefter medlemmen att försöka igen efter att hen har uppdaterat webbläsaren.

Om detta inte löste felet: Kommunikation skickar iväg ett supportärende med Sarah-Kim på kopia, ange e-postadress och Lime-ID och hur ni har försökt felsöka. Spara sedan ner det innehåll som medlemmen letade efter och mejla det till medlemmen och informera om att vi kommer behöva felsöka i ärendet.

Kontaktuppgifter till Webstep finns längre ner på den här sidan

Publicerad: 10 Juni 2024 Uppdaterad: 13 Juni 2024