Bättre kommunikation på arbetsplatsen

I den här kursen får du verktygen och strategierna du behöver för att förbättra kommunikationen på din arbetsplats. Du kommer att lära dig om allt från effektivt lyssnande till konsten att förhandla, och du kommer att utveckla färdigheter som gör det möjligt för dig att bygga starka relationer och skapa en positiv arbetsmiljö.

Du lär dig:

  • Aktivt lyssnande och feedback
  • Konsten att bygga starka relationer
  • Konsten att förhandla
  • Användbara kommunikationsverktyg
  • Hantera kriser på arbetsplatsen

Kursinnehåll

  • Introduktion (11:12)
  • Kapitel 1: Struktur och kultur (11:12)
  • Kapitel 2: Analysera målgruppen (06:35)
  • Kapitel 3 & 4: Förhandling (22:58)
  • Kapitel 5: Skapa genuina band (12:44)
  • Kapitel 6 & 7: Skapa vinnande team (28:15)
  • Kapitel 8: Sätt en plan (06:29)
  • Kapitel 9 & 10: Feedback (21:26)
  • Kapitel 11: När verksamheten hamnar i kris (11:34)
  • Kapitel 12: Hantera personer som inte vill eller kan förstå (08:41)
  • Outro (11:12)

Det här är en kurs i samarbete med Framgångsakademin

Genom samarbetet med Framgångsakademin erbjuder Sobona chefer och medarbetare i kommunala företag möjligheten att ta del av en plattform för personlig utveckling och kompetensutveckling – som utgår från individens behov.

Anmäl dig till kursen

Genom att anmäla dig till en kurs får du dessutom tillgång till resten av Framgångsakademins kursutbud i tre månader. Du behöver därför bara göra en anmälan om du är intresserad av flera kurser från Framgångsakademin.







Personuppgifter
Läs mer om hur dina personuppgifter behandlas på sobona.se/integritetspolicy