Nedre raden från vänster: Ulf Olsson och Ann-Sofie Wågström. Övre raden från vänster: Fredrick Ahlstedt och Joakim Larsson.
  • Kommunala företag
  • Sobona
22 mars 2018

Överlåtelseavtal undertecknat idag för samgåendet mellan KFS och Pacta

Det formella överlåtelseavtalet där KFS överlåter sin förening till den nya arbetsgivarorganisationen är idag undertecknat. Därmed är sammanslagningen för att skapa den nya arbetsgivarorganisationen ett faktum.

- Det här är ett historiskt ögonblick och en viktig milstolpe i arbetet med att skapa en ännu starkare arbetsgivarorganisation. Jag är glad och stolt över att vara med och skapa historia, säger föreningsstyrelsens ordförande Ulf Olsson.

- Det känns oerhört bra att nu vara i mål med sammanslagningen som vi arbetat med intensivt under ett par års tid. För våra medlemmar är det viktigt att skapa en stark organisation som långsiktigt stärker deras roll som arbetsgivare, säger Ann-Sofie Wågström, avgående ordförande för KFS styrelse.

Nu fortsätter arbetet med att få ihop de två organisationerna till en, ett arbete som leds av Per Nordenstam som tillträdde som vd den 19 februari. Nytt namn och varumärke kommer att presenteras under våren och till hösten kommer de båda kanslierna att flytta till nya lokaler på Hornsgatan 20 vid Slussen i Stockholm.

Publicerad: 22 mars, 2018 | Senast uppdaterad: 08 december, 2022