Personer som pratar tillsammans
  • nyhet
10 maj 2023

Sobona söker en ekonomiansvarig

Är du en ekonomiansvarig med bred erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning? Vill du tillhöra en kunskapsintensiv verksamhet med en kultur som bygger på arbetsglädje, stolthet, engagemang och som möjliggör en balans i livet? Vi erbjuder en trivsam arbetsplats full av möjligheter och en roll där du blir en nyckelperson i arbetet med att utveckla våra ekonomiprocesser. Varmt välkommen med din ansökan!

Som ekonomiansvarig har du ett övergripande ansvar för ekonomifunktionen som består av dig samt en ekonomiassistent på deltid. Ni ingår i funktionen för administration och ekonomi tillsammans med fem kompetenta och serviceinriktade administratörer och en chef.

Det innebär att du bland annat ansvarar för:

  • Den legala redovisningen och tillhörande rapportering
  • Företagets kapitalförvaltning i sin helhet
  • Momshantering och uppbördsdeklarationer
  • Upprättande av månads- tertial- och årsbokslut
  • Sammanställning av årsbudget med månatlig budgetuppföljning samt att löpande bistå verksamheten med olika prognoser
  • Löpande analys av verksamheten ur ett lönsamhets- och kostnadsperspektiv
  • Inkomstdeklarationer och skattefrågor
  • Upprättande av årsredovisning
  • Samtliga kontakter med bank, försäkringsbolag, revisorer, juridiska rådgivare, personalsupport och lönekontor m fl.
  • Att tillsammans med vd föredra det ekonomiska för styrelsen tertialsvis
  • Att driva, koordinera och utveckla rutiner och processer löpande.

Idag arbetar vi i Visma, Proceedo och InExchange samt CRM-Lime men till hösten 2023 står vi inför en upphandling av nytt ekonomisystem, där du har en nyckelroll. Lönehanteringen är outsourcad.

Vem är du?
Vi söker dig som har stor erfarenhet av att självständigt ansvara för upprättandet av verksamhetens redovisning och ekonomiuppföljning. Som person tar du egna initiativ, är självledande och arbetar strukturerat och målmedvetet. Du har lätt för att skapa relationer, trivs i samarbete med andra där man tillsammans driver arbetet framåt. Att utveckla processer och föreslå förbättringar ligger dig varmt om hjärtat. Fokus ligger på framtiden, att stötta ledningen med väl underbyggda analyser och överskådliga presentationer för att nå de strategiska målen.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en trevlig och utvecklande arbetsplats med placering i fina lokaler nära Slussen. Då vi är inne i en utvecklingsfas förväntas du vara med och påverka och utveckla nya arbetsformer och processer. Hos oss får du arbeta nära verksamheten och vara med på resan med att fortsätta att spetsa vårt erbjudande utifrån en redan tydlig strategi. Förutom goda anställningsförmåner erbjuder vi ett arbete som kännetecknas av hög grad av eget ansvar, mandat och ledarskap samt fokus på utveckling av kunskap och kompetens. Vi som jobbar på Sobona drivs av engagemang, nyfikenhet samt goda samarbeten och relationer. Då vår nuvarande senior advisor inom ekonomifunktionen ska trappa ner och gå i pension i slutet av året ser vi fram mot att förstärka vårt team med en ny kollega så tveka inte att skicka din ansökan!

Mer om tjänsten

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsult Jeanette van der Hagen, telefon 070-3771413,

Urval sker löpande, senaste ansökningsdag är den 31 maj 2023.

Kontakta oss
Ring servicetelefon vardagar 09.00-12.00 på 08-4527520 eller mejla kontakt@sobona.se

Populärt just nu

Publicerad: 10 maj, 2023 | Senast uppdaterad: 03 augusti, 2023

Relaterat innehåll