
Gör produkten eller tjänsten till hållbarhetsbudskapet
Under torsdagsförmiddagen pratade Gustav Stenbeck om ”nyckeln till framtidens företag i coronakrisens spår – kombinera affärsnyttan med hållbarhet.
Gustav Stenbeck föreläser om varför kombinationen hållbarhet och business är oslagbar. Det pratade han även om under den digitala Sobonadagen. Han lyfte att man måste se produkten eller tjänsten som hållbarhetsprojektet. Vi är villiga att betala extra för hållbarhet om man kan visa upp det.
Han berättade även att det är viktigt att göra mycket när det gäller hållbarhetsarbetet och prata om allt man gör. Ibland kan det kan vara så att någon annan har gjort det innan eller gör det ännu bättre, men det spelar ingen roll, menar Gustav Stenbeck.
– Man ska släppa det dåliga självförtroendet och i stället prata om allt man gör. Sedan tycker jag att man ska våga lägga ut hållbarhetsarbetet på någon annan än hållbarhetschefen. Chefen är viktig men om man lägger allt ansvar på en person kan det bli för mycket och för brett. Det måste komma ut i verksamheten. Det är där man kan se till att produkten blir hållbar. Så våga lägg ut såna här frågor på någon som är intresserad av det och se vad som händer, säger Gustav Stenbeck.
- 26 februari 2025
Så håller du ett framgångsrikt lönesamtal – nycklar för arbetsgivare
- 20 februari 2025
Intervju i Dagens Samhälle: CSRD kan hjälpa till att synliggöra de kommunala företagens hållbarhetsarbete
- 24 februari 2025
Tekniksprånget – en möjlighet att möta framtidens ingenjörer
- 31 oktober 2024
Tips för att sänka trösklarna för AI-användning på jobbet
Relaterade nyheter