Header

Planera för och utföra det egna dagliga arbetet

Kunskaper

  • Redogöra för faktorer som påverkar planering av det egna arbetet.
  • Redogöra för hur samplanering, respektive brist på samplanering, med kollegor, kund och annan aktör kan påverka arbetet.
  • Redogöra för hur insatser som påverkar kund planeras och informeras.
  • Redogöra för olika digitala verktyg och system för rapportering och dokumentation.
  • Redogöra för vikten av att dokumentation.

Färdigheter

  • Planera arbetet utifrån uppdrag, underhållsplaner, ekonomi, lagar och föreskrifter med hänsyn till ronderingsschema och ur ett hållbarhetsperspektiv.
  • Göra anpassningar och omprioriteringar utifrån situation.
  • Lösa arbetsrelaterade problem utifrån, mandat, behörighet, kunskap, behov och situation, samt ge förslag på lösningar till avvikelser och förbättringar i förebyggande syfte.
  • Rapportera till och kontakta rätt person vid behov.
  • Hantera digitala verktyg och system för rapportering och dokumentation.
  • Rapportera och informera muntligt.
  • Uppvisa en serviceinriktad attityd och möta kunder med respekt och utifrån ett professionellt förhållningssätt.

Sidfot